Aquesta funcionalitat permet que cada usuari del servei e-NOTUM, només pugui tenir accés a les notificacions del departament al qual pertany.
L’usuari amb rol GESTOR podrà associar una persona a un departament. A partir d’aquell moment aquesta persona només tindrà accés al departament al qual estigui associat. Una persona pot pertànyer a un o a més d’un departament. El rol Gestor a més d’assignar una persona a un departament, també li assigna un departament per defecte
En l’exemple que s’exposa a continuació:
L’usuari amb NIF (fictici) 23232323T només pot accedir a les notificacions dels departaments (ficticis) Consorci Administració Oberta de Catalunya, de Contractació i de TEST.
Quan aquest usuari accedeixi a EACAT per a consultar o crear notificacions i/o comunicacions, inicialment estarà assignat a un departament per defecte, d’entre tots els que pot tenir assignat:
Departament per defecte:
Si vol canviar de departament:
El logo que apareix al portal de ciutadania del teu ens, és el que consta a EACAT, i per tant, si desitges canviar-lo, caldrà que ho facis accedint a EACAT: Modificar logo
El nou portal de ciutadania ofereix una paleta de colors a escollir per adaptar-la als colors corporatius. Pots escollir aquesta accedint a: Configuració > Organisme > Personalització de l'ens
Les plantilles de correu electrònic i SMS són les mateixes per a tots els ens usuaris del servei i per tant, no permeten personalització, més enllà del seu peu. El servei permet personalitzar l'enllaç al portal de suport que hi apareix, així com afegir un telèfon de contacte. Pots personalitzar-lo accedint a Configuració > Organisme > Configuració d'avisos.
Si no hi indiques res, apareixerà l'enllaç al portal de suport de l'AOC.
L’usuari de l’entitat amb permisos de gestor, pot accedir a l’apartat “Configuració” i crear nous peus de recurs des de l’opció “Peu de recurs”.
Es pot veure el llistat de Peu de recurs i Cos de notificació que té l’ens predefinits i crear-ne de nous prement +. També es poden editar o esborrar.
e-NOTUM permet la creació de departaments dins de l’ens. Quan es crea un departament nou dins d’un organisme, aquest hereta les característiques de l’ens pare i només cal configurar: id Ens (que podem posar el que vulguem) i Certificat cedit (que cal marcar si s’ha cedit el certificat al Consorci AOC o bé s’utilitzarà el del Consorci AOC per a la signatura de les evidències)
Una vegada creat un Departament, aquest no es podrà eliminar per part de l’usuari . Es pot sol·licitar l’eliminació d’un departament a través de petició de suport, sempre i quan aquest departament no hagi emès cap notificació, si s’ha emès alguna notificació el departament no es podrà esborrar, ja que implicaria també que s’esborrés la notificació.
Es poden crear nous backoffices prement + i editant els camps.
El servei e-NOTUM ofereix una llibreta de destinataris que permet guardar les dades dels destinataris habituals de les notificacions que realitza l’ens i, per tant, s’evita haver d’introduir totes les dades d’aquests destinataris cada cop que es fa una notificació nova.
Per accedir a aquesta funcionalitat, cal clicar Configuració > Destinataris en el menú lateral esquerre, i això obre una finestra nova que ens permet crear Nous destinataris.
Cal fer clic al símbol de + i això obre una pantalla nova per introduir les dades d’un nou destinatari.
Omples les dades i fas clic a desar.
La pantalla també permet editar les dades del Destinatari o bé Eliminar-lo.
Un cop creat el destinatari, aquest es podrà agrupar en un o més grups si és necessari.
Cal anar al menú lateral esquerre Grups i s’obre una nova pantalla. Si és prem + s’obre nova pantalla per tal de crear un nou Grup.
Per afegir nous destinataris al grup, cal prémer el símbol que hi ha al costat del destinatari (+persona) i s’afegeix al grup.
Es desa i el grup apareix a la relació de grups creats. Els usuaris només podran veure els destinataris i grups d’usuaris que s’hagin creat pels departaments que tingui permisos d’accés.
A nivell de l’AEAT existeixen els “dies de cortesia”, pels quals l’interessat assenyala un període de 30 dies durant el qual no se li practiquen notificacions; però això només aplica per a les notificacions en l’àmbit de l’AEAT. Està regulat a una norma específica (el RD 1363/2010, de 29 d’octubre), i no existeix un equivalent a la normativa de procediment administratiu comú de les Administracions públiques.
Sense perjudici de que eNOTUM no dona cobertura als procediments tributaris de l’AEAT, és transparent per als destinataris de les notificacions i no tindria sentit permetre-ho des del servei perquè no tenim interacció amb els interessats (si no recollim el seu consentiment per a la pràctica de notificacions electròniques, tampoc consultem sobre els dies de cortesia).
En aquest sentit, si un ens considera que pot instaurar els dies de cortesia en l’àmbit dels seus procediments, el que hauria de fer és recollir el consentiment de l’interessat per la seva banda i, en tal cas, abstenir-se de practicar la notificació en els dies indicats.
Pots descarregar-te informes diaris dels canvis d'estat al marge lateral esquerre d'EACAT, apartat "Informe diari", indicant el dia concret que necessites.
Però si el que vols és rebre informes diaris automàticament, pots informar diverses adreces de correu-e que rebran diàriament, aquest informe. Cal accedir a Configuració > Organismes > Activitat eNOTUM > Reports per correu-e.
A nivell d'integració, a banda de l'opció de configurar els callbacks de canvi d'estat, també es poden rebre informes de cap d'estat des del mateix apartat, però des de l'opció "Reports per integració Serveis Web"
Pots configurar l'enviament de correus-e o bé, informes via integració. Consulta com configurar-ho a: Quins correus-e s'envien a la bústia definida com a "Correu-e d'avís d'error"?