El servei e-NOTUM, un cop la notificació arriba a estat final, genera automàticament el document "Evidències del procés de notificació" en que s'informa de les metadades bàsiques de la notificació (id, organisme emissor, títol, referència i data i número de registre) i on s'acredita fefaentment la data i hora de la posada a disposició de la notificació, així com de la pràctica de la mateixa (ja sigui per acceptació o per rebuig de la mateixa), i de la persona que hi ha accedit.

Evidència_portal_empleat_públic.png

En el document també consten les dades relatives a les persones destinatàries, així com el correu i/o telèfon mòbil d'aquestes, on s’ha practicat l’avís de posada a disposició de la notificació.

Adjunts al document apareixen l'acte administratiu i els seus annexos (si n'hi haguessin), així com també, els xmls de les evidències de dipòsit i pràctica.

En el cas del portal de ciutadania, el document d'evidències és lleugerament diferent, doncs per política de protecció de dades personals, les dades relatives als destinataris estan anonimitzades i no hi consten els xmls incrustats.

Evidència_portal_ciutadania

En el cas de notificacions obertes per representants dels destinataris, l’evidència informa de les dades d’aquesta persona que ha accedit i obert la notificació, tot indicant: nom, cognoms i DNI/NIE/Passaport del mateix, addicionalment a les dades del destinatari representat. Això aplica tant a representants inscrits al Representa, com als representants que poden acreditar-ho amb un certificat de representant.

Addicionalment, a l’xml de l’evidència, s’incorpora l’identificador de la representació inscrita al Representa en la que s’habilita a aquest representant a accedir a la notificació en nom del representat o bé, les dades del certificat de representant.

Contingut relacionat: Com obtenir justificant de les notificacions electròniques enviades?