Si detectes que una notificació electrònica és errònia o improcedent, pots anul·lar-la tècnicament, amb independència de l’estat en què es trobi (pendent d’acceptació, acceptada o rebutjada).  Aquest estat és un estat final, i per tant, ja no podrà modificar-se. 

Un cop anul·lada, la notificació electrònica constarà a l’espai de gestió del teu ens (en estat anul·lada), però no serà visible des del portal ciutadà d’e-NOTUM. El destinatari de la notificació no rebrà cap avís sobre l'anul·lació.

Tingues en compte, però, que l’anul·lació de les notificacions està prevista per aquells casos on, per exemple, s’aprecien errors materials o aritmètics en l’acte administratiu objecte de notificació, errors en les persones destinatàries mateixa o la concurrència de causes de nul·litat de ple dret, circumstàncies vinculades al procediment administratiu, i que cada ens pot decidir aplicar segons el seu protocol intern

És a dir, l'anul·lació tècnica de la notificació és una qüestió funcional que no eximeix a l’òrgan que practica la notificació de justificar la decisió d’anul·lar-la segons correspongui (per exemple, en un acte o resolució administratius). 

 

Com anul·lo una notificació des de les pantalles EACAT?

Accedeix al llistat de les notificacions i cerca aquella que vulguis anul·lar.

anul_lacio_1.png

anullacio_2.png

Fes clic al botó "Anul·lar"

anullacio_3.png

Indica el motiu d'anul·lació (és obligatori)

anullacio_4.png

La notificació quedarà anul·lada.

anullacio_5.png

Com anul·lo una notificació via integració?

En relació amb els ens usuaris del servei que facin servir la modalitat d’integració, la missatgeria e-NOTUM 4.0 incorpora ja aquesta nova funcionalitat i per tant, si tens aquesta versió, pots fer-ho directament a través de la missatgeria. Consulta al teu proveïdor de serveis per la seva incorporació.

Els ens que utilitzeu versions anteriors de la missatgeria (3.0*, 3.1 o 3.2), per tal d’anul·lar una notificació oferim dues opcions:

  • Realitzar-la via pantalles EACAT: caldrà que l’usuari tingui el rol empleat al departament on s’ha creat la notificació a anul·lar (i seguir els passos descrits a l'apartat anterior)
  • Realitzar-la (transitòriament) obrint petició al Centre d'Atenció a l'Usuari: indicant el número de notificació a anul·lar i el motiu de l’anul·lació. El motiu de l'anul·lació és obligatori i sense aquest, no es podrà procedir a l'anul·lació de la mateixa.

*Aquesta missatgeria és obsoleta i es discontinuarà el proper 15 de desembre de 2024. 

Com anul·lo una notificació si soc un organisme de la Generalitat?

En relació amb els organismes de la Generalitat, recomanem realitzar la migració a la nova versió de missatgeria e-NOTUM 4.0 que incorporarà entre altres, aquesta nova funcionalitat.

Actualment, però, per tal d’anul·lar una notificació has d'obrir una petició al Centre d'Atenció a l'Usuari indicant:

  • Titol: eNOTUM- Inhabilitar notificacions.
  • Contingut de la petició:
    • número de notificació a anul·lar.
    • número de registre de la notificació.
    • NIF/NIE o passaport del destinatari.
    • motiu de l’anul·lació (és obligatori i sense aquest, no es podrà procedir a l'anul·lació de la mateixa).